• AKTUALITĀTES
    • KONTAKTI
      • ATRAŠANĀS VIETA
      • VADĪTĀJAS PIEŅEMŠANAS LAIKI
      • IESTĀDES DARBA LAIKS
      • DEŽŪRGRAFIKS
    • PAR MUMS
      • HIMNA
      • ZIŅAS PAR IESTĀDI
        • Ēdienkarte
    • GRUPAS
      • 3 B - CĀLĪŠU GRUPA
      • 2B - ZAĶĒNU GRUPA
      • 2A - SPĀRĪŠU GRUPA
      • 7B - SIRSNIŅU GRUPA
      • 4A - TAURENĪŠU GRUPA
      • 6B - DRAUGU GRUPA
      • 5B - RŪĶĪŠU GRUPA
      • 6A - MĀRĪŠU GRUPA
      • 5A - PŪCĒNU GRUPA
      • 4B - PIENENĪŠU GRUPA
      • 7A - KAĶĪŠU GRUPA
      • 3A - KNĪPU UN KNAUĶU GRUPA
    • DARBINIEKIEM
      • ARODBIEDRĪBA
    • VECĀKIEM
      • ATBALSTA PEDAGOGI
      • RAKSTI VECĀKIEM
    • PRIVĀTUMA POLITIKA
    • DOKUMENTI
      • PUBLISKIE IEPIRKUMI
        • MŪSU JUBILĀRI
          • DOKUMENTI
      • Covid -19 aktualitātes
    • EKO SKOLA
      • VIDES KODEKSS
      • PROJEKTS ĒDAM ATBILDĪGI
    • PROJEKTI
    • Biedrība
    • ARHĪVS
      • 2014./2015.M.G.
        • AKTUALITĀTES
        • GRUPAS
      • 2015./2016.M.G.
        • GRUPAS
      • 2016./2017.M.G.
        • GRUPAS
    • Galerijas

    Skani, mana valodiņa.

    Runāšanu var salīdzināt ar sarežģītu mūzikas instrumentu, kura spēli cilvēks apguvis agrā bērnībā un spēlē visu mūžu. 
    Logopēds ir speciālists, kuram jāprot saklausīt, atšifrēt minētās spēles nepareizo skanējumu un iespēju robežās palīdzēt to novērst.


    Šodienas skatījumā nav noliedzams fakts, ka „ietērpt savu pasauli pareizās skaņās, vārdos un teikumos” bērnam ir kļuvis par nopietnu un pieaugošu problēmu. 
    Pirmsskolas vecums, īpaši jau 3 gadu vecums, uzskatāms par ļoti svarīgu posmu valodas apguvē. Saskaņā ar M.Montesori uzskatiem, 2-3 gadu vecumā iestājas valodas attīstības sensitīvais periods – bērns klausās, uztver, atdarina, imitē un vingrina runas orgānus. Ja viņam šīs iespējas ir traucētas vai tiek liegtas, tad turpmākā valodas attīstība būs kavēta. 
    Logopēdu pieredze rāda, ka tieši pirmsskolas vecumā 40% - 60% bērnu dažādu iemeslu dēļ konstatēti runas un valodas attīstības traucējumi un šai situācijai nav tendences samazināties. 
    Runa attīstās atdarināšanas procesā, tā ir iedzimta prasme, kura ir neapzināta, instinktīva, kuras rezultātā sākumā bērns atdarina skaņu, vārdu artikulāciju, runas kustības, kuras viņš saskata runājoša cilvēka sejā. 

    Lasīt tālāk 


    Mani pirkstiņi spēlējas

    “MANI PIRKSTIŅI SPĒLĒJAS”

    PIRKSTU UN DELNU KUSTĪBĀM IR ĪPAŠA NOZĪME BĒRNA RUNAS UN VALODAS ATTĪSTĪBĀ.

    Bērna darbošanās ar rokām ir īpaši nozīmīga. Izmantojot pirkstiņrotaļas, bērns ne tikai trenē pirkstu veiklību, bet arī attīsta:                                                                                                                                              

    • loģisko domāšanu
    • sensorās sajūtas (maņu sajūtas)   
    • uzmanību
    • atmiņu
    • iztēli
    • glītu rokrakstu


    KĀPĒC? 

    Dažādas pirkstiņspēles un darbošanās ar pirkstiem sekmē pirmsskolas vecuma bērnu harmonisku un vispusīgu attīstību. Vingrinot pirkstus, smadzenēs sāk darboties tie centri, kas atbild par runu un valodu. Tādēļ, lai labāk sekmētu jūsu bērna pašapkalpošanās iemaņas, runas un valodas centru darbību un garīgo attīstību, veiciet dažādus pirkstiņu vingrinājumus.


    Sagatavoja logopēdes Initas Eglijas

    praktikante Lāsma Aina Segliņa


    Mūzikas un dziesmu izmantošana logopēdijā

    Mūzikas un dziesmu izmantošana maza bērna attīstībā un logopēdijā

     

    • Mūzika ātrāk nekā vārdi sasniedz bērna zemapziņu.

    Bērni mūziku un dziesmas uztver kā rotaļu, tāpēc arī labāk tās uztver, nekā neizteiksmīgu tekstu

    • Dziedot līdzi dziesmām, bērns daudzpusīgi attīstās.

    Bērns attīsta atmiņu, koncentrēšanās spējas, iepazīst savu muti un tās orgānus, kas palīdz labāk izprast, kā tieši veidojas skaņas, un pašam šīs skaņas precīzi atdarināt.

    • Mūzikas klausīšanās process vingrina bērna dzirdi.

    Arī dzirdei ir nepieciešams treniņš, kas to attīsta, un palīdz bērnam saklausīt apkārtējās skaņas, vēlāk daudz precīzāk tās atdarinot. Attīstot dzirdes uztveri, bērns netieši apgūst rakstīšanu, jo, lai rakstītu, ir nepieciešama vārda skaņu saklausīšana, izdalīšana, atpazīšana.

    • Mūzika un dziedāšana palīdz bērnam orientēties telpā.

    Spēja identificēt skaņas avotu un skaņas virzienu palīdz orientēties telpā, tāpat arī, izprotot telpiskuma likumsakarības, var palīdzēt specifisku lasīšanas un rakstīšanas traucējumu gadījumā.


        Rotaļas ar mūzikas un skaņas elementiem: 

      1. „Atbalsu rotaļa” – bērni sasēžas kopā ar mugurām, katram     no viņiem priekšā ir vairāki skaņu rīki. Viens no bērniem      ritmiski   paskandina kādu no priekšmetiem, otram bērnam ir jāatbild ar to pašu instrumentu un ritmu. Šo rotaļu var pārveidot, izmantojot tikai ritmu vai skaņas ar balsi, tāpat to var veikt bērns un mamma/tētis pārī.

      2. „Atrodi pāri” – vecāku uzdevums ir sagatavot skaņu šeikerīšus, kas pildīti ar griķiem, rīsiem, zirņiem, mannu, u.c. Bērnam paskandinot vienu no šeikeriem, jāatrod tā pāris.

    3. „Aklās vistiņas” – bērnam ar aizsietām acīm jānosaka, kur telpā atrodas skaņas avots. Savukārt, otram dalībniekam intensīvi jāplaukšņina. Šī rotaļa palīdz ne tikai attīstīt orientāciju telpā, bet arī attīsta bērna kustības, līdzsvara izjūtu. 


    Logopēde Inita Eglija


    Pirkstu sīkās muskulatūras nozīme

    Pirkstu sīkās muskulatūras nozīme bērna attīstībā un logopēdijā.


    Pirkstu kustībām ir īpaša nozīme bērna runas un valodas attīstībā. Jo vairāk mēs attīstām pirkstu muskulatūru, jo vairāk attīstās arī runas centri.

    ! Bērna sīkās muskulatūras attīstīšana jāsāk jau agrīnā vecumā.

     

     

     

     

     


    Pirkstu rotaļas un spēles:

    • Attīsta smalkās muskulatūras kustību koordināciju
    • Palīdz sagatavot bērna roku rakstīšanai
    • Ir viens no bērna runas attīstīšanas un traucējumu novēršanas palīglīdzekļiem
    • Vingrina bērna uzmanību, atmiņu un koncentrēšanās spējas


     

    Daži paņēmieni pirkstu kustību pilnveidošanai:

     

    • Krellīšu vēršana
    • Dažādu kārbiņu, pudelīšu atvēršana un aizvēršana, sīkmantiņu ielikšana un izņemšana no trauciņiem
    • Mezglu atraisīšana
    • Papīra plēšana, burzīšana un līmēšana
    • Māla, plastilīna, sāls mīklas veidošana, mīcīšana                           

    Logopēde Inita Eglija



    Izstrādātājs © 2012 IT Līderis